13 km, 210m stoupání

Dolní Břežany (Café Jamón) - letiště Točná - Cholupický potok a zpět

krátká lehká trasa s mírně technickým úsekem v údolí cholupického potoka a bike parku u letiště Točná

0,00 Kč
Please select variants first

On line mapa

Popis trasy:

lehká až středně těžká trasa s lehčími technickými úseky, vhodná pro horská kola i zkušenější dětské bajkery.

Na náměstí v Dolních Břežanech se můžeme před cestou posilnit v Café Jamón (kde se dá také parkovat) a  vyrazíme směrem na západ přes krásný keltský park a skatepark směrem ke kruhovému objezdu nad břežanským údolím, kde zahneme doprava směrem na obec Točná a po málo frekventované silnici cca 1,5km dojedeme na další kruhový objezd v obci Točná.

Zde zahneme doprava na Cholupice a po cca 300m odbočíme z hlavní silnice na neznačenou polní cestu vlevo. Po cca 800m před osadou Nouzov se napojíme na zelenou turistickou značku a zahneme na malou polní pěšinu vpravo směrem k letišti. Ve sjezdu míjíme freeride park Točná.

Po zelené značce dojedme až na západní okraj letiště Točná a z asfaltky zde odbočíme na žlutou turistickou značku vlevo. Krátký rychlý příjemný a ne příliš technický sjezd až k asfaltové cyklostezce A204 na hranici Komořan, kde po dobrždění:) zahneme vpravo do kopce.

Po této cyklostezce ale nebudeme pokračovat až nahoru k letišti, ale po cca 700m odbočíme vlevo na zelenou turistickou značku. Čeká nás další lehce technický sjezd po kořenech až na hranici Přírodního parku Komořanská rokle. V místě, kde začíná asfaltka a obytná čtvrť (7/2019 ještě rozestavěná), zahneme mezi keře po kamenité cestě vpravo, až přijedeme k prvnímu brodu.

Za ním ale nebudeme pokračovat po zelené (vede vlevo z kopce po směru toku Cholupického potoka), ale zahneme vpravo podél potoka a vyjedeme technicky lehce náročnějším výjezdem se spoustou brodů, mostíků a kořenů a kamenů (a většinou i bahna:)) opět nahoru k dětskému hřišti u letiště Točná. Tohle je fakt zážitek - a nejen vzhledem k tomu, že jsme 15 minut bikem od centra Prahy.

Pokud se nám to líbilo, můžeme zde ještě uhnout vpravo k letišti, kde se po cca 300m napojíme opět na žlutou turistickou značku (doprava z kopce dolů, tady už jsme byli). Tento okruh si můžeme "dát" opakovaně a to i v opačném směru - sjezd kolem Cholupického potoka také stojí za to!

A až nás to přetane bavit, zahneme po výjezdu k dětskému hřišti u letiště Točná vlevo a po dobře značené cyklotrase A204 přes Cholupice a následně přes nadjezd nad pražským okruhem po cyklotrase A19 kolem turistického přístřešku (zde zahnout vlevo) zpět na náměstí v Dolních Břežanech.