45km , 693m stoupání

Beroun - přes Zbiroh - Berounka trails Břasy

Středně těžká trasa s možností vyřádit se na single tracích a také pokud máte děti a potřebujete "natočit" nějaké km.

0,00 Kč
Please select variants first

On line mapa

Jak si zajezdit i s menšími dětmi:

Pokud se chcete podívat rovnou na trasu scrollujte níže viz "Popis trasy" a pokud chcete podívat na popis Berounka Trails v Břasích scrollujte ještě níže na "Berounka Trails Břasy"

Pokud ale máte děti a řešíte jak to s nimi skoulet na kole, čtěte dál. Máme v rodině 4  a tak mi dovolte pár úvah.

Když jsou děti malé tak kolem 2,3,4 let, tak máte radost, když přesednou z first bikeu na malinké šlapací kolo nebo když konečně sundají boční kolečka a po pár pádech jezdí sami. Hodně jste se za nimi totiž naběhali a tak nějak ani nečekáte, že si na společné vyjížďce moc zajezdíte.

Když je jim kolem 17,18,19 tak pokud je kolo pořád baví, tak Vás pomalu předjedou a nechtějí se s Vámi táhnout, nebo je pro ně aktuálně mnohem zajímavější sedět na náměstí na klandru, houpat nohou a zírat do mobilu než se někde trmácet na kole. Třeba se ke kolu jednou vrátí. Ostatně (ale jen mezi námi) až na ty mobily jsme nebyli jiní:).

A pokud jsou někde mezi (tak nějak 9,10,11,12) tak už jezdí, docela ujedou, ale někomu se nechce do kopce, někdo se bojí sjezdů. Tu zastavujeme na čůrání, ten má žízeň, toho bolí nohy a kňourá...a pokud si chcete "nachroustat" svižně nějaké km, tak to může být dost frustrující zážitek. Asi znáte...

Dlouho jsme přemýšleli, jak to celé skloubit a tahle trasa je za tímto účelem ideální.

Rodinu je potřeba rozdělit:

Skupina A

jste Vy.

Skupina B

je manželka s autem, koly na střeše a dětmi

Je potřeba vyjednávat, ale dá se to:).

Uděláte si rodinný cyklovýlet na single traky Berounka Trails u Břas. Manželka pojede s dětmi autem a vy se vydáte bikem.

Naložte všechna kola do auta a slaďte si dobu odjezdu tak, abyste se v cíli plus/mínus potkali. Ukonejšete manželku, že to tu chvíli vydrží a naveďte ji do cíle. Pozor, přímo u Berounka Trails u Břas se parkovat nedá, takže můžete nechat auto buď v Břasích na náměstí (parkování bez problémů) nebo sjet až. přívozu do Darové.

Parkování u přívozu v Darové

Parkování v Břasích

Vy vyrazíte s mírným předstihem. Trasa je popsaná z Berouna, kde bydlíme, ale lze ji samozřejmě jet z tohoto směru odkudkoliv. Pokud jedete z Prahy, tak buď se můžete nechat vysadit na pumpě OMV v Berouně, odkud je trasa popsaná nebo si nasbírejte snadné km cestou z od Prahy podél Berounky. Jde to tam rychle, protože jedete po rovině a cyklotrasa je tady výborně značená. Dost často ale proti větru, ale to platí na kole tak nějak pořád.

Popis trasy:

Z Berouna jedeme po cyklostezce na Zdice. Za Zdicemi můžete jet na Hředle buď po silnici (cykoltrasa 0005), ale my máme radši terén, takže za Zdicemi pár metrů za odbočkou na Hředle (je to poslední odbočka před nájezdem na dálnici) vpravo zahněte doleva po značené cyklostezce EV4 Po stopách českých králů. Pokračujeme pořád rovně (jen pozor, cca 100m od odbočky ze silnice je neznačená odbočka doleva, ale vy pojedte rovně (pokud byste jeli doleva - což se v tu chvíli jeví tak nějak logičtější, dojedete doprostřed pole k billboardu Mattoni kde cesta končí - věřte nám, zkoušeli jsme to)). Po mírném kamenitém stoupání přijedete na asfaltku vedoucí od Hředel. Značená cyklotrase vede vpravo do Hředel, ale Vy se dáte doleva směreme k nadjezdu dálnice a těsně před ním odbočíte doprava. Tahle cesta není po silnici a je mnohem zajímavější. Po okraji pole pojedte asi 150m a pak zabočíte doprava na hezkou kamenitou polní cestu. Po krátkém stoupání nás čeká příjemný sjezd lesem, kde se opět napojíme na EV4, zabočíme vlevo směrem k hradu Točníku. Projedeme obec Točník a zabočíme doprava po červené. Pokračujeme stále po červené kolem Holého vrchu přes Týček až na náměstí do Zbiroha.

Vyšlapeme si náměstím ve Zbirohu a nahoře na kruhovém objezdu se dáme doleva směr Kařez a na horizntu pak zabočíme doprava do Tyršovy ulice. Tady je to dlouho po asfaltu z kopce.. Tahle trasa není vedená co nejvíce mimo silnice, ale tak nějak 50/50. Přece jen máte v autě manželku s dětmi a čas běží, čili pro Vás je cílem si cestu užít, ale zároveň přijet co možná nejdříve. Radši....:) Dole za mostíkem pak zabočíme doleva konečně zase do lesa nejprve po červené a následně vpravo po zelené turistické značce.

Tady nás čeká trochu úmorné stoupání následované ale příjemným rychlým technicky jednoduchým sjezdem. Sledujte značky, kousek před Radnicemi se cesta stáčí nahoru do kopce, ale zelená odbočuje mírně vlevo (dá se to snadno přehlédnout) a přes kořeny a potůčky dojedeme do Radnice na náměstí.

Z Radnic pak po značené cyklotrase "Zelený okruh" dojedeme až na začátek Berounsko trails k výchozímu bodu, kde je také tabule s mapami.

Zajeďte za manželkou a dětmi buď do Břas nebo k přívozu Darové (mírný předstih se Vám z dlouhodobého pohledu určitě vyplatí:). Od přivozu se vydejte k Trailsům buď kolem Darovanského dvora, nad kterým musíte zahnout doleva přes pole do lesa (trasa je zde jakž takž značená, ale lépe mít u sebe mobil se staženými mapami) nebo - a my jezdíme raději tudy - jeďte od přívozu po červené po proudu a po cyklostezce "Velká Radná"  až ke spodnímu konci trailů a následně na jejich začátek. Nejezděte zespoda po žluté neboť první část je zde nepříjemně prudká. To se nám naopak bude hodit při cestě dolů.

Po červené podél Berounky

Kolem Darovanského dvora lesem

A teď už jste u začátku Berounka Trails všichni pěkně pospolu a můžete začít řádit.

Výchozí bod Berounka Trails u Břas

Berounka Trails Břasy

Single traků poslední dobou u nás zaplaťpánbůh díky nadšencům přibývá jako hub po dešti a Trailsy u Břas jsou moc povedené.

Pokud se potřebujete rozjezdit tak se vydejte od výchozího bodu ještě kousek vzhůru na začátek modrého Svaťáku. Má dvě varianty, které jsou technicky velmi jednoduché. Kousek do mírného kopce, kousek po rovině a kousek z kopce. Hodí se i pro nejmenší cyklisty a dá se tu výborně natrénovat rovnováha a zatáčení v nenáročném terénu.

Až si projedete obě pusťte se po Deep Hole. Oproti Svaťáku mírně techničtější, ale i průměrný hobby biker na klasickém MTB se tady vyřádí a cesta nahoru není tak dlouhá.

Pokračujte na trail Labyrint. Ten už je trochu náročnější a určitě nevynechejte druhou část. V jednom místě je potřeba si ještě kousek vyšlápnout po lesní cestě, ale právě tahle druhá část stojí za to. Jen počítejte s tím, že nahoru už je dost kopec.

A až toho budete mít dost, tak - tedy pokud máte auto dole v Darové u přívozu, tak si dejte na závěr trail Holý vrch. Nijak náročný povrch (hladký udusaný jemný štěrk), rychlé zatáčky a pár nenáročných hupáků, kde může začátečník bez problémů trénovat skákání a nakonce trochu divočejší prudký kamenitý sjezd. Pozor v závěru - hladina Berounky je zde proklatě blízko.

A nakonce už jen doleva po červené k přívozu v Darové.

Pokud ještě nemáte dost, tak naložte manželce kola opět na auto a Vy se vydejte na kole zpět (já už jsem to nedal, protože jsme se na trailech "zrakvili" téměř do bezvědomí).

A pokud máte čas, můžete se ještě svézt přívozem, je to i pro děti moc hezký zážitek.